My.Keenondots naar Plesk migratie

Oxilion heeft Keenondots overgenomen. Omdat het https://my.keenondots.com/ controlpanel niet meer onderhouden wordt, hebben we veel tijd gestoken in de migratie van de content van dit platform naar een moderne Plesk server.

Hoe kan ik inloggen op de nieuwe omgeving?

Alle sites zijn van het My.Keenondots platform gemigreerd naar de nieuwe pleskweb21.oxilion.nl server.

Je kunt inloggen op Plesk door het volgende poortnummer achter je domeinnaam te typen :8443

Bijvoorbeeld:
http://oxiliondemo.nl:8443/

Hierna word je automatisch doorgeleid naar de inlogpagina van de Plesk server: https://pleskweb21.oxilion.nl:8443/

Kijk op deze pagina voor meer informatie over: inloggen op Plesk

De logingegevens van je hostingpakket bij MyKeenondots zijn zo goed mogelijk overgenomen en zouden dus nog steeds moeten werken. Lukt het je toch niet om in te loggen? Vul dan het volgende formulier in, zodat we je zo snel mogelijk verder kunnen helpen:

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Mijn e-mail werkt niet meer, welke instellingen moet ik gebruiken?

Als je een e-mailclient zoals Thunderbird of Outlook gebruikt, dan zie je hieronder een overzicht van de oude en nieuwe hostnames:

 

Je zult dus voor inkomende- en uitgaande mail het adres pleskweb21.oxilion.nl moeten hanteren.

De gebruikersnaam en het wachtwoord zijn onveranderd gebleven. Echter, kunnen we vanwege veiligheidsredenen het wachtwoord van e-mailaccounts niet uitlezen (het wordt versleuteld opgeslagen, het is immers gevoelige data). Mocht het niet werken en je weet het wachtwoord niet meer, dan kun je het mail wachtwoord aanpassen via het Plesk control panel.

Waarom pleskweb21.oxilion.nl en niet mail.jedomeinnaam.nl?

Een mailserver kan helaas maar 1 SSL-certificaat gebruiken. Omdat deze server voor meerdere hosting-pakketten gebruikt wordt, is het daarom niet mogelijk om SSL met je eigen domeinnaam te gebruiken. De mailserver van pleskweb21.oxilion.nl is beveiligd met een Let’s Encrypt certificaat, via dit certificaat kan een mailclient een beveiligde verbinding opzetten en is het niet nodig om TLS/SSL opties uit te zetten.

Het voordeel hiervan is dat je verbinding met de mailserver niet onderschept kan worden via bijvoorbeeld een onbeveiligd publiek netwerk.

Mijn site werkt niet meer, wat kan ik doen?

We hebben tijdens de migratie ons best gedaan om alle data zo goed mogelijk over te zetten. Helaas kan het zijn dat je site na de migratie niet meer werkt. Om te kijken wat er aan de hand is, kun je in de logs van je site kijken.

Dit doe je als volgt: log files op Plesk

Kom je er toch niet uit dan kan je altijd contact met ons opnemen.

Ik mis data

Is iets niet helemaal juist overgezet? Vul dan het onderstaande formulier in, zodat wij op de oude server kunnen kijken of jouw data handmatig over te zetten is:

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Ik wil de DNS van mijn domein wijzigen

De DNS van je domeinnaam is gemigreerd naar Oxilion nameservers en te beheren via https://mijn.oxilion.nl/. Hier kun je inloggen met het klantnummer en wachtwoord die naar jou zijn opgestuurd. Heb je deze niet gekregen of weet je het wachtwoord niet meer? Je kunt het wachtwoord opnieuw aanvragen.

PHP instellingen wijzigen

Bij het overzetten hebben we rekening gehouden met de versie van PHP (5.1). Mocht het zo zijn dat je instellingen van PHP aan wilt passen, dan kan je dit gemakkelijk via de Plesk interface doen.

Hier kun je ook gelijk een nieuwere versie van PHP kiezen. Je hebt keuze uit PHP versie 5.1 tot en met 7.2.

Zie ook: PHP settings op plesk

Terug naar kennisbank