Managed versus Unmanaged servers

Unmanaged

Wij bieden twee soorten servers aan: managed en unmanaged servers. Bij de managed versie beheren wij de server afhankelijk van de overeengekomen SLA. Bij unmanaged leveren wij een server op waarbij wij een besturingssysteem en eventuele additionele software installeren en verder ligt het beheren en updaten bij de klant. Op |deze pagina kun je zien welke installaties wij momenteel aanbieden als je voor een unmanaged server kiest.

Bij een unmanaged server is het dus van belang dat je weet hoe je een server moet onderhouden en bij incidenten ben je zelf verantwoordelijk voor eventuele onderbreking van diensten. Je kunt natuurlijk altijd een vraag stellen aan onze support, deze reageren dan op basis van best effort.

Managed

De managed server SLA is bedoeld om je volledig te ontzorgen van het beheer van de server. Dit betekent dat Oxilion verantwoordelijk is voor het onderhouden van de server, hieronder valt het onderhoud van het netwerk, de (virtuele) hardware, het besturingssysteem en eventueel additionele software. Wanneer er zich incidenten voordoen met de server analyseert Oxilion het incident en lost deze op. Mocht je hier meer informatie over willen hebben dan kun je contact opnemen met Sales.

Terug naar kennisbank