Alzheimer Nederland

Alzheimer Nederland werkt aan een toekomst zonder dementie en aan een betere kwaliteit van leven voor mensen met dementie en hun dierbaren. Door belangenbehartiging en financiering van wetenschappelijk onderzoek, werkt de organisatie aan een betere toekomst: eentje zonder dementie.
Oxilion verzorgt de gehele hosting voor websites als alzheimer-nederland.nl, het bijbehorende forum en het platform voor mantelzorgers.

Op zoek naar efficiency

Alzheimer Nederland heeft zo’n 20 websites met circa 100 domeinen. “We hadden zowel de hosting van deze websites als de domeinregistraties bij verschillende partijen ondergebracht. Dit wilden we vanwege efficiencyvoordelen graag centraliseren. Daarnaast waren we specifiek op zoek naar een partij die ons niet alleen onze zorg uit handen neemt, maar ons ook meeneemt in ontwikkelingen en ons scherp houdt. Dit doet Oxilion allemaal.
Om een voorbeeld te geven: als er geen campagnes zijn, is de belasting van onze server vrij voorspelbaar. Maar tijdens donatiecampagnes hebben we grote pieken te verwerken en dan dient dit opgevangen te kunnen worden. Oxilion verzorgt om die reden alle directe contacten met onze bureau’s, zodat het aanbod goed wordt aangesloten op de vraag,” legt Inge uit.

Proactief onderhoud en monitoring 

Maar hoe gaat de overdracht van domeinnamen en hostingpakketten die elders geregistreerd staan eigenlijk? Rick, Sales Consultant bij Oxilion, legt dit uit: “alles wordt netjes overgezet door onze system engineers. Vanaf dat moment onderhouden en monitoren we proactief deze omgevingen, zodat beschikbaarheid en veiligheid zijn gegarandeerd. Daar horen ook maandelijkse rapportages en trendanalyses bij.”
                                                                                                                                    Rick

Direct en persoonlijk contact

Een vereiste van Alzheimer Nederland was direct en persoonlijk contact met de technische specialisten van Oxilion. “Bij Oxilion denken ze inhoudelijk mee, lichten ze technische zaken toe en geven ze uitgebreid uitleg. Er wordt niet met tickets gewerkt, maar je krijgt direct iemand aan de telefoon als je belt,” aldus Inge.

Referenties overzicht