Roorda Reclamebureau

Roorda Reclamebureau bedenkt succesvolle campagnes, zoals vanAnaarBeter en NIX18. De bijbehorende websites krijgen soms in korte tijd extreem veel bezoekers. Daarom is het belangrijk dat er altijd voldoende capaciteit is.
Claire werkt bij Roorda dagelijks met dit soort campagnes. Hoe pakt zij dit aan? En wat verwacht ze van Oxilion?

Actieve houding

Claire: “Bij het opzetten van grote campagnes komen wij, het productiebureau en Oxilion bij elkaar om te zorgen dat het design, de technische realisatie en de servers op tijd klaar staan. We kiezen dan vaak voor een dedicated server, zoals bij vanAnaarBeter.nl. Op het moment dat de bezoekersaantallen op die website omhoog schieten, krijgen we van Oxilion een mailtje. Ze houden de boel heel actief in de gaten.”

“We hebben een dashboard van Oxilion waar we veel zelf kunnen regelen. Als creatief team dat met concepten werkt, is het erg belangrijk dat je een domeinnaam direct vast kunt leggen. Via MijnOxilion kunnen we zelf domeinnamen checken en vastleggen, net als de aanschaf van kleine hostingpakketten voor als er snel een website op moet draaien.”

En wat als het een keer fout gaat?

“Natuurlijk gaat er wel eens iets mis. Soms gaat een site plotseling uit de lucht. Als dit aan de server ligt krijg ik direct een sms met een melding. De laatste keer dat dit gebeurde was de site na het sms’je binnen 10 minuten weer live. Ik vind het fijn dat de communicatie zo goed loopt, dan kan ik ook gemakkelijk terugkoppelen aan onze klanten. Soms koppel ik Oxilion rechtstreeks aan ons productiebureau. Bij complexe problemen lossen zij dit direct met elkaar op.”

Persoonlijk contact

“We krijgen wel eens een belletje van een andere hostingprovider met de vraag of we naar hen over willen stappen. Maar ik ben gewoon erg tevreden met Oxilion vanwege het persoonlijke contact. Andere bedrijven werken met tickets. Als je dan een mailtje stuurt, krijg je een bericht terug met: ‘er wordt binnen 24 uur op deze mail gereageerd’. Dat doen ze bij Oxilion niet.”

Goede service

Ook Claire’s collega Jacqueline is tevreden over de service van Oxilion: “Rond de jaarwisseling hadden we een lastige verhuizing met domeinnamen en certificaten. Het is fijn dat je daar ook op 27 december nog over kunt bellen. Meestal krijg je wel dezelfde persoon aan de lijn, maar het kan natuurlijk dat iemand een dag vrij is. Wat ze intern sterk hebben geregeld is dat je ’s ochtends een verhaal aan persoon A vertelt en je ’s middags gewoon tegen persoon B verder kunt praten. Bij andere bedrijven heb ik nog wel eens de ervaring dat je helemaal opnieuw moet beginnen.”

Meer weten over Managed Hosting?

Referenties overzicht