Afstuderen bij Oxilion

Over ons

Afstuderen bij Oxilion, hoe is dat eigenlijk? Wij stelden 7 vragen aan Tiemen de Jonge, onze marketing afstudeerstagiair.

1. Welke studie volg je en waar?

“Momenteel zit ik in het laatste jaar van de studie Commerciële Economie aan het Windesheim in Zwolle. Gedurende mijn studie heb ik gekozen voor de marketingspecialisatie en heb ik vooral geleerd om de theorie, die wij veelvuldig in het eerste leerjaar op ons bordje hebben gekregen, te vertalen naar een onderzoek en adviesvoorstel voor de opdrachtgever.”

2. Hoe kwam je bij Oxilion als stagebedrijf?

“Dat is een leuk verhaal. In november 2018 heb ik op LinkedIn een bericht gepost dat ik op zoek was naar een marketinggerelateerde afstudeerstage. Dennis, een oude buurjongen van mij, tagde Raoul in dit bericht. Raoul reageerde op de tag en zei dat ik meer dan welkom was. Dit maakte mij gelijk enthousiast! Zo zie je ook dat LinkedIn als platform haar vruchten afwerpt. Ik wil daarom Dennis en Raoul nog van harte bedanken!!”

3. Wie is je stagebegeleider en hoe bevalt deze?

“Iris, zij is verantwoordelijk voor de Marketing & Communicatie bij Oxilion. Ik merk dat zij net zoals ik een kritische houding heeft, wat ik enorm kan waarderen. Daarnaast heeft ze verstand van zaken en altijd de goede bedoelingen. Dat spreekt mij aan.’’

4. Welke stageopdracht voer je uit en hoe ver ben je hiermee?

“Ik wil graag de behoeften van de klant in kaart brengen. Oxilion is een vooruitstrevend bedrijf dat het beste met haar klanten voorheeft. Mijn onderzoek moet een bijdrage leveren aan onder andere het verhogen van het serviceniveau richting de klant.”

5. Wat vind je van je stage bij Oxilion?

“Ik heb net de eerste weken erop zitten en heb het tot nu toe erg naar mijn zin. Ik werk samen met veel leuke collega’s en weet zeker dat ik veel van hen kan leren, maar ik denk ook dat ik nog kan helpen bij het marketingsucces van Oxilion. In mijn vorige stages heb ik jammer genoeg een bedrijf als Oxilion gemist. De interne tevredenheid van het bedrijf is hoog en dat vind ik erg belangrijk.”

6. Hoe onderscheidt Oxilion zich volgens jou van andere bedrijven?

“Interne tevredenheid: de medewerkers gaan voor mijn gevoel écht met goede moed naar het werk. Dat vertaalt zich naar een betere beleving voor de klant. Ook merk je dat de medewerkers allemaal veel verstand van zaken hebben; iedereen is simpel gezegd slim en staat open voor elkaars mening. Al deze facetten zorgen ervoor dat de dienstverlening goed is.

Daarnaast zijn de interne marketingsystemen goed, waardoor er goed ingespeeld kan worden op de wensen en behoeften van de klant. Wat mij verder opviel is dat Oxilion veel leuke evenementen organiseert voor klanten, om de relatie met hen te onderhouden.”

7. Wat zou je veranderen bij Oxilion?

“Ik denk dat er nog verbetermogelijkheden zijn in de meetbaarheid van de online- en fysieke marketingactiviteiten. Hier kan ik denk ik ook een mooie bijdrage in leveren! Verder kan ik wel met zekerheid zeggen dat het bedrijf openstaat voor veranderingen en geen conservatieve blik op zaken heeft. Dat is erg fijn werken!”