Ben je op zoek naar een partner die het operationele beheer van jouw VPS van je overneemt? Oxilion verziet in deze behoefte naar managed hosting met ServicePlus. Met ServicePlus blijf je zelf in control over de server maar besteed je de dagelijkse operationele taken uit aan Oxilion. Wij voeren de updates uit en monitoren de server. Waar nodig grijpen wij direct in!
De VPS wordt door Oxilion gemonitord. Wij hebben hiervoor meerdere monitoring servers ingericht die de VPS nauwlettend in de gaten houden. Wanneer er iets is, zal er een melding verzonden worden per e-mail. Tijdens kantoortijden zal Oxilion actief ingrijpen op deze meldingen om het incident tot een minimum te beperken. Buiten kantoortijden dien je zelf te acteren. Indien je hulp nodig hebt? Kan je een spoedmelding plaatsen. Ook zal Oxilion proactief monitoren om de kans op incidenten te verkleinen. Dit wordt bijvoorbeeld gedaan op basis van trendanalyses om gedrag te kunnen voorspellen.
De software op de server wordt periodiek door ons bijgewerkt. Onze engineers zullen een keer per maand de software op de server updaten. Met onze expertise doen wij een schatting of een software updates zonder impact uitgevoerd kunnen worden. Het kan namelijk ook zijn dat een softwareversie nog niet goed draait met andere software componenten. Dit bewaken wij en waar nodig voeren wij de update uit. Zo ben je altijd voorzien van up-to-date software en is de kans op misbruik verlaagd.
Standaard is een control panel Plesk inbegrepen bij de ServicePlus. Je krijgt dan een licentie tot een maximum van 10 sites. Is het wenselijk om een hoger aantal sites te draaien? Dan is een andere licentie nodig van Plesk. Deze wordt niet standaard geleverd, maar moet aangevraagd worden en zal tegen een meerprijs geleverd worden.
Voordelen van het control panel Plesk:
Standaard zal er altijd toegang tot de server zijn middels SSH. De rechten die je hierbij krijgt zijn van het hoogste niveau. We raden je echter aan om een gebruiker aan te maken met gebruikersrechten als je van plan bent SSH te gaan gebruiken. Van Plesk worden de admin rechten opgestuurd voor beheer aan de applicaties.
Wij bieden proactieve ondersteuning via trendanalyses. Dit houdt in dat we regelmatig het gedrag van je server analyseren om patronen te herkennen die op toekomstige problemen kunnen wijzen. Door deze trendanalyses kunnen we al vroeg actie ondernemen en mogelijke storingen voorkomen voordat ze optreden.
Kan ik bij ServicePlus zelf aangeven wanneer ik software-updates wil laten uitvoeren?Ja, hoewel Oxilion standaard maandelijks updates uitvoert, kun je in overleg specifieke voorkeuren aangeven voor upgrades van software en het moment van updaten. Dit kan handig zijn als je bijvoorbeeld wilt dat werkzaamheden buiten piekuren worden uitgevoerd of dat een belangrijke update uitgesteld wordt tot een veiliger moment.
Waar ben ik zelf verantwoordelijk voor?Met de ServicePlus nemen wij enkele verantwoordelijkheden uit handen. Wij monitoren de server en grijpen in tijdens kantoortijd. Daarbuiten acteer je zelf op meldingen die wij per e-mail versturen. Updates op serverniveau worden door ons maandelijks uitgevoerd. Updates van je softarepakket op de server, dien je zelf te updaten.
Kan ik met ServicePlus extra tools of plug-ins toevoegen aan Plesk voor mijn wensen?
Ja, met ServicePlus kun je aanvullende tools en plug-ins binnen Plesk installeren die passen bij jouw bedrijf. Dit kan variëren van beveiligingsplug-ins tot tools voor ontwikkelaars zoals extra GIT-ondersteuning. Oxilion kan je adviseren over de beste opties en ondersteunen bij de installatie om je Plesk-omgeving optimaal in te richten.